16-18 uur Helena tutorial
+10
Els
Wiebine
Cissy
sylvana
Rosalien
qwenda
scrapalida
nit@
ScrapPlezier
Yvon
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Re: 16-18 uur Helena tutorial
Mercidoos Tutorial
Wij gaan een mercidoos maken voor 5 merci.
Materiaal:
1 cardstock 22x11.5cm
1 cardstock 22x3cm
Embellies, lijm-tape, inkt, enzo.
Van de 22x11,5cm vouw je als hieronder. De 2 zwarte lijnen zijn geknipt.
Daarna maak je een opening voor de doos. Ik heb het gemaakt met een ronde stans. Dit is optioneel. Je kan het ook maken zonder deze stap.
Het gestanste stuk heb ik geplakt op de bovenkant van de doos.

Hier maak ik een voorproefje om te bekijken of de 5 merci er in passen.
Daarna ga ik de doos versieren.
Wel opletten wanneer je stempels of letters gebruikt dat deze in de goede richting gemaakt zijn.
1ste dylusion, glimmermist, 2de met gesso en 3de met stempels. Het wit is de tape.

Wanneer het droog is plak je het 1ste kleine vierkantje, op de achterkant van de doos (de kant die niet is gestanst).
Daarna de kant met de opening plakken. Ik heb om het makkelijk te maken de merci’s alvast er ingestopt. Het helpt om de vorm aan de doos te geven.
De doos is klaar!
Nu gaan wij de strook papier versieren. Om de strook daarna eraf te kunnen halen zonder te moeten scheuren heb ik het geplakt met een liniaal ertussen om wat ruimte te maken. Dan kun je de strook er makkelijk afschuiven.
Na het versieren ziet het er zo uit:

Wij gaan een mercidoos maken voor 5 merci.
Materiaal:
1 cardstock 22x11.5cm
1 cardstock 22x3cm
Embellies, lijm-tape, inkt, enzo.
Van de 22x11,5cm vouw je als hieronder. De 2 zwarte lijnen zijn geknipt.

Daarna maak je een opening voor de doos. Ik heb het gemaakt met een ronde stans. Dit is optioneel. Je kan het ook maken zonder deze stap.

Het gestanste stuk heb ik geplakt op de bovenkant van de doos.

Hier maak ik een voorproefje om te bekijken of de 5 merci er in passen.

Daarna ga ik de doos versieren.
Wel opletten wanneer je stempels of letters gebruikt dat deze in de goede richting gemaakt zijn.
1ste dylusion, glimmermist, 2de met gesso en 3de met stempels. Het wit is de tape.

Wanneer het droog is plak je het 1ste kleine vierkantje, op de achterkant van de doos (de kant die niet is gestanst).

Daarna de kant met de opening plakken. Ik heb om het makkelijk te maken de merci’s alvast er ingestopt. Het helpt om de vorm aan de doos te geven.
De doos is klaar!

Nu gaan wij de strook papier versieren. Om de strook daarna eraf te kunnen halen zonder te moeten scheuren heb ik het geplakt met een liniaal ertussen om wat ruimte te maken. Dan kun je de strook er makkelijk afschuiven.

Na het versieren ziet het er zo uit:

oh wat mooi, bijna te mooi om weg te geven, ik ga even een kopje thee maken en dan aan de slag.
wow echt heel mooi.......ga ik zeker maken.....dank je wel Helena.....
qwenda- Registration date : 10-09-12
Leuk Helena.
) Ik heb al een ideetje in mijn hoofd, maar eerst een bakkie doen. 
Groetjes Rosalien

Groetjes Rosalien
doosje is geknipt.. nu even denken wat "kliederen"is niet mijn sterktste kant
Cissy- Leeftijd : 53
Registration date : 16-02-13
Goed dat jullie het ook leuk vinden. Ik ben een beetje verslaafd aan deze doos te maken. Nu maar het weggeven.
Ja Alida, weggeven....
Ja Alida, weggeven....

Cissy schreef:doosje is geknipt.. nu even denken wat "kliederen"is niet mijn sterktste kant
Het kan ook gewoon bestempeld of met design papier bekleden....wat je er moois vindt.
wauw, wat leuk !! ik dacht eerlijk gezegd eerst, een merci doosje, die kennen we toch al lang... maar ik vind hem echt super ! hier ga ik zeker nog mee aan de slag, al waren de pakjes Merci gister in de winkel uitverkocht zei Rowan (hij had de opdracht om er één voor me mee te nemen) zou het hele dorp vandaag meedoen ??
maar, ik loop wat achter, dus eerst het tasje van Alida nog afmaken en de blinde kaart van Rosalien en oh ja, de layout van Astrid moet ook nog, maar ik vind het leuk !!
maar, ik loop wat achter, dus eerst het tasje van Alida nog afmaken en de blinde kaart van Rosalien en oh ja, de layout van Astrid moet ook nog, maar ik vind het leuk !!
Ik heb de doos nu gevouwen, maar de ene kant is langer dan de andere kant.
Heb nog niet gestanst.
Heb nog niet gestanst.
ik heb hier ook al om wat drinken gevraagd, maar er is niemand die erop reageerd 

Rosalien schreef:Oh lekker Helena, mogen wij ook een stukje.
Groetjes Rosalien
ja hoor. het was lekker!
sylvana schreef:Ik heb de doos nu gevouwen, maar de ene kant is langer dan de andere kant.
Heb nog niet gestanst.
is het gelukt, Sylvana?
ScrapPlezier schreef:sylvana schreef:Ik heb de doos nu gevouwen, maar de ene kant is langer dan de andere kant.
Heb nog niet gestanst.
is het gelukt, Sylvana?
nee nog niet.
Wat een leuk merci doosje en ga ik zeker maken, maar neem eert even een time out Helena.
sylvana schreef:de ene kant is bij mij langer dan de andere kant.
Kan je het nog op maat uitknippen?
tot straks dan.Els schreef:Wat een leuk merci doosje en ga ik zeker maken, maar neem eert even een time out Helena.
Pagina 1 van 2 • 1, 2

» Boodschappenlijstje Helena
» Helena uitwerking
» Hier kan je je uitwerking van Helena`s project plaatsen.
» Tutorial zelf gemaakte "leren kaft" van designer Sonja.
» Helena uitwerking
» Hier kan je je uitwerking van Helena`s project plaatsen.
» Tutorial zelf gemaakte "leren kaft" van designer Sonja.
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: